Gisteren werd voor de 14e keer de Columbus Trophy uitgereikt. Dit jaar ging de prijs naar Nonso Chukwuma van Chooka. Het product Chooka wat ‘goede gezondheid en veel succes’ betekent, is een 100% natuurlijke sap van hibiscus met verschillend fruit zonder geur en smaakstoffen. Het sap kan puur gedronken worden maar kan ook in cocktails of andere recepten gebruikt worden.
De negen finalisten presenteren hun concept of idee tijdens de beursdagen van horecavakbeurs BBB op netwerkplein Place des Amis. De tweede plaats ging naar Laden EIN, een uniek restaurantconcept. Iedere twee weken wisselt het concept en blijven enkel de locatie en crew hetzelfde. Elke 14 dagen vindt er een pre-opening plaats en kunnen de gasten nieuwe culinaire ervaringen opdoen. De derde plaats ging naar The Love Bag. Het is een variatie op erotische producten verpakt en verzegeld in een zakje. Dit kan op de hotelkamer, in de minibar, in een automaat of in een pakketovereenkomst worden geplaatst voor een unieke hotel ervaring.
De andere zes finalisten waren:
- Ingeborg Dashorst & Michiel van der Zalm – PRIMA idee (Nederland)
- Janne Asikainen – Koepala Packaging ( Finland)
- Lars Folkers – Seamore (Nederland)
- Raquel Ruward & Yentl Duvillier – Golden Heritage (België)
- Remo Vloet & Martijn van der Cruijsen – Priceless Places (Nederland)
- Jonas Müller – Flatev (Zwitserland)
Ondersteuning voor ondernemers
De Columbus Trophy is een aanmoedigingsprijs voor startende ondernemers die succesvol zijn als leverancier aan de hospitality of een innovatief hospitality concept hebben ontwikkeld. Wat begon als een regionale prijs in Zuid-Nederland is uitgegroeid naar een internationale competitie waarbij bedrijven uit heel Europa strijden om de trofee. De winnaar ontvangt niet alleen internationale erkenning maar ook een aanmoedigingsprijs van € 2500,-.

