Biernieuws
Foto Flickr.com/Glauber Ramos

Heineken verkoopt meer bier

Heineken heeft het afgelopen kwartaal 11 procent meer bier verkocht dan een jaar eerder. De groei zat vooral in Brazilië, Azië en Mexico.

Dat meldde de brouwer woensdag 20 april in een tussentijds handelsbericht. In alle regio’s waarin Heineken actief is nam de verkoop toe. Het goede eerste kwartaal is volgens bestuursvoorzitter Jean-François van Boxmeer te danken aan de goede verkopen in Azië, rondom het Chinese nieuwsjaarsfeest. In die regio behaalde Heineken namelijk een volumegroei van 23 procent. 

Eigen land
In eigen land wist Heineken iets minder te verkopen. Dat komt doordat het bedrijf, dat in Nederland ook merken voert als Amster, Brand, Affligem, Desperasdos en Wieckse, minder meedeed aan prijsacties van supermarkten.

Omzet
Heineken boekte een nettowinst van 265 miljoen. Dat is de helft minder dan in het eerste kwartaal van 2015. Omzetcijfers maakte de brouwer niet openbaar, wel liet Heineken weten dat nadelige wisselkoerseffecten nog altijd veel invloed hebben op de resultaten. De brouwer gaat er van uit dat het de omzet over 2016 op eigen kracht weet op te voeren. 

Gerelateerd nieuws