Foto Pim Ras

Spannend jaar

Om te beginnen wenst het team van Entree Magazine u natuurlijk een fantastisch 2018 toe. Ook dit jaar is ons doel om horecaprofessionals met onafhankelijke informatie op de hoogte te houden over ontwikkelingen in de branche en te inspireren. Als vakblad bieden wij daarnaast uiteraard ook ruimte aan commerciële informatie die aansluit bij uw belangstelling en behoeften. Business to business.

Door: Iris Kranenburg

Wat zal dit jaar u brengen? Wat maakt u er zelf van? En wat zullen uw gasten ervan merken? Voorspellingen zijn lastig, zeker in een trendgevoelige sector als de horeca. We weten in elk geval zeker dat de Nederlandse economie groeit, evenals de macht van sociale media. Dat laatste biedt kansen, maar ook bedreigingen. Veelbelovende trends kunnen vluchtige hypes worden en zorgvuldig opgebouwde reputaties zijn in een oogwenk kapotgetwitterd, -geblogd en -gevlogd. Wat gisteren werkte, kan vandaag zomaar passé zijn.

Eén ding is zeker: de ontwikkelingen dagen uit tot innovatie. Vernieuwen in deze dynamische sector is een pre, maar dan zonder waardevolle en succesvolle tradities al te snel bij het oud vuil te zetten. Voor veel horecaondernemers is het immers juist de grootste uitdaging de stabiliteit te bewaren en duurzaamheid na te streven. We hoeven niet te vertellen dat uw personeel daarbij leidend is. Wees er dus zuinig op en zorg dat u een goede werkgever bent, bijvoorbeeld door functioneringsgesprekken te voeren waar werknemers echt iets aan hebben (pagina XX).

 

Hoe dan ook, spannend wordt 2018 zeker. Traditiegetrouw begint het jaar voor veel horecaprofessionals op de Horecava, waarover een groot deel van dit nummer gaat (pagina XX). Net als de afgelopen 2 jaar maken wij daar iedere dag letterlijk op de beursvloer een magazine. Dat betekent: overdag het nieuws verslaan en het magazine vormgeven, de dag erna lezen en natuurlijk prachtige fotografie bekijken. 4 dagen, 4 magazines. U bent overigens van harte welkom op onze stand bij het Innovation and TrendLAB in hal 1.