Binnen de campagne Checkjewerkplek is donderdag 19 april het thema tillen van start gegaan.
Checkjewerkplek is een campagne van het Steunpunt RI&E-instrumenten en loopt tot eind 2012. De site wijst de (kleine) ondernemer (en werknemers) op risico’s in de zaak en welke gevolgen die kunnen hebben voor de continuïteit in het bedrijf.
"Uit onderzoek blijkt dat kleine ondernemers minder vaak risico-inventarisatie en –evaluatie (ri&e) toepassen", zegt een woordvoerder. "Terwijl dit hen juist helpt risico’s in de onderneming op te sporen en maatregelen te nemen."
Tillen
De campagne richt zich vooral op de sectoren horeca en detailhandel. De naleving van de ri&e-verplichting is in deze sectoren namelijk het laagst. Elke 3 maanden wisselt de campagnesite van thema, waarbij de informatie over eerdere thema’s beschikbaar blijft.
Momenteel is het thema tillen. Op de campagnesite staan praktische tips, een gratis risicowijzer, de werkplekcheck, een persoonlijk verhaal van iemand die in de horeca werkte en wat Smits Koffiehuis in Amsterdam voor maatregelen nam.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

