Marketing

Smartphone stuwt lastminuteboeking hotel

Door de groei van het aantal smartphones stijgt ook het aantal (impulsieve) lastminuteboekingen voor hotels.

Dat schrijft eHotelier.com. Het stijgende aantal lastminuteboekingen komt door mensen die niet eens aan het reizen zijn; een doelgroep die vaak over het hoofd wordt gezien.

Aantrekkelijk
Het gaat om mensen voor wie een hotelaanbieding op een bepaald moment (te) aantrekkelijk is. Zoals stellen die een jubileum vieren, zakenreizigers die ver van huis nog laat aan het werk zijn, mensen zonder electriciteit, reizigers wiens vlucht is geannuleerd en mensen die eenvoudigweg gek zijn op koopjes.

Eén mobiele-boekingenaanbieder zegt dat momenteel 65 procent van de reserveringen wordt gedaan op dezelfde dag als waarvoor de boeking bestemd is.

Bron: eHotelier.com. Getipt door: Van Spronsen & Partners.
 

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.