Marketing

Roep om transparantie TripAdvisor groeit

TripAdvisor ligt weer onder vuur, maar nu door nieuwe bewijzen van horecaondernemers die hun ratings proberen te beïnvloeden.

Dat meldt The Telegraph. Zo is ontdekt dat een restaurant dat nog niet eens open is, beoordeeld is als één van de 17 beste in Londen. Daarnaast hebben 2 lezers van The Telegraph geld aangeboden gekregen om een negatieve review van een hotel te verwijderen.

Verder was er een pop-uprestaurant dat na 9 reviews al gerankt werd als één van de 10 beste in Londen, uit een totaal aantal van bijna 10.000 zaken. 7 maanden later, dus lange tijd nadat het gesloten is, staat het op plek 76.

Nepreviews
Ook ontdekte een reputatiemanagementbedrijf op één dag 3 nep-reviews bij één restaurant; 2 hiervan waren identiek. Een maand later stonden de recensies nog online en hoorde het restaurant bij de 17 beste in Londen.

De roep om transparantie op TripAdvisor wordt dan ook steeds groter.

Hobbyrecensenten
Onlangs was TripAdvisor juist negatief in het nieuws vanwege mensen die er hun hobby van maakten om horecazaken negatief te beoordelen.

Bron/lees meer (Engels): The Telegraph.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.