Marketing

'Reizigers klagen vooral op sociale media'

Ruim driekwart van de Nederlanders deelt zijn reiservaringen op internet. Op sociale media wordt bovenal geklaagd.

Dat blijkt uit onderzoek van World Ticket Center onder 650 reizigers, meldt TourPRess. 78 procent van de respondenten deelt zijn belevenissen en reiservaringen op het internet.

Sociale media

De meest gebruikte kanalen zijn reisblogs (28 procent), vakantiebeoordelingssites (23 procent), websites in eigen beheer (19 procent), internetfora (16 procent) en sociale media (14 procent).

Klachten
Uit het onderzoek blijkt ook dat voornamelijk positieve ervaringen ontbreken op sociale media. 81 procent geeft aan zijn beklag te doen via deze kanalen; 19 procent plaatst positieve berichten. Laatstgenoemde worden vooral ook geplaatst op reisblogs.

Impact
De impact van deze ontwikkeling moet volgens Remi Wouters van World Ticket Center niet worden onderschat. "Als sociale-mediagebruikers een groot aanzien genieten wordt veel waarde gehecht aan hun oordeel, blijkt uit de onderzoeksresultaten."

Bron: TourPRess. Getipt door ATCB.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.