De informatie op Expedia is vaak niet up-to-date en daardoor lopen hotels veel, vooral buitenlandse, gasten mis.
(Photo: Lincoln Rogers, iStockphoto)
Dat zegt Expedia die onderzoek deed naar het click- en boekgedrag van haar bezoekers. "Hotels kunnen met enkele aanpassingen het aantal - voornamelijk buitenlandse - boekingen zichtbaar verbeteren", zegt Expedia.
"Een goede vermelding van parkeermogelijkheden, ontbijt en wifi zijn cruciaal voor internetboekers om direct te reserveren of verder te zoeken." Veel bezoekers filteren ook op deze 3 punten.
Up-to-date
Voor hoteliers is het dan ook van belang om te controleren of de aangeboden services duidelijk vermeld staan op het internet. "Vaak blijkt dat informatie gedurende een lange periode niet is bijgewerkt, waardoor hotels minder aantrekkelijk zijn voor boekers."
Om een hotel zo aantrekkelijk en zichtbaar mogelijk te maken, moet de vermelde informatie dan ook up-to-date zijn. De kans op meer boekingen wordt hiermee vergroot.
Gemiste kans
Volgens Olivier Pernoud van Expedia is de analyse in gang gezet ter ondersteuning van de hotels. "Deze conclusies lijken voor de hand te liggen maar in veel gevallen strookt de informatie die de internetboeker ziet niet met de faciliteiten van de hotels."
Een gemiste kans, aldus Pernoud. "Hotels realiseren zich soms niet goed dat wij vooral boekingen vanuit het buitenland verzorgen. Dit zijn consumenten die niet snel op de eigen website van het hotels terecht komen."
"Met deze analyse tonen we aan dat vermelding van faciliteiten cruciaal is voor online boekingen omdat vele reizigers hier specifiek naar zoeken en op filteren."
Alle Nederlandse hotels ontvangen volgens Expedia op vrijdag 20 april de tips die uit de analyse voortkwamen.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

