Marketing

Mond-tot-mondreclame bepaalt horecakeuze

Mond-tot-mondreclame, online of offline, is nog steeds de allerbelangrijkste factor bij de keuze voor een restaurant.

(Photo: Elvinstar, iStockphoto)

Dat blijkt uit onderzoek van de National Restaurant Association (NRA). Van de respondenten zegt 93 procent dat ze waarschijnlijk voor een restaurant zouden kiezen als deze is aanbevolen door vrienden of familie.

Offline beoordeling
66 procent daarentegen baseert zijn keuze voor een restaurant altijd nog op een beoordeling in een krant of tijdschrift. 65 procent zegt gebruik te maken van aanbiedingen die ze per post kreeg opgestuurd.

Verder zegt 45 procent dat ze haar keuze heeft gebaseerd op online restaurantgidsen en maakte 41 procent gebruik van een per e-mail ontvangen advertentie of promotie. Van zij die op sociale media zitten zegt 40 procent dat ze voor een restaurant koos door een aanbieding van sites als Groupon en LivingSocial.

Sociale media
Ten slotte baseerde 28 procent zijn keuze op iets dat gezegd werd op Facebook of Twitter. Overigens bleek al eerder uit onderzoek dat sociale media (nog) amper een bron zijn voor mensen die online zoeken naar informatie over een lokale horecazaak.

Bron: NRA.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.