Marketing

Meer Zeeuwse horeca speelt in op zorgtoerisme

Nederland vergrijst en de zorgtoerist geeft drie keer zoveel uit. De Zeeuwse horeca kan hier nu nog meer op inspelen.

Dat schrijft de Kamer van Koophandel (KvK). De gemiddelde Nederlander geeft circa 154 euro uit voor zijn weekje vakantie in Zeeland. Toeristen die extra zorg nodig hebben leggen met gemak het drievoudige neer: 420 euro.

Daarnaast stijgt de gemiddelde leeftijd en dus de behoefte aan zorg, ook tijdens een vakantie.

Promotiefilmpje
Steeds meer ondernemers in de horeca-, toerisme- en recreatiebranche richten zich daarom op zorgtoerisme. Om hen een handje te helpen, kunnen zij voortaan een promotiefilmpje online zetten om (nog) meer zorgtoeristen te trekken.

Eén van de ondernemers die inspeelt op zorgtoerisme is Rob Ramau van strandpaviljoen Our Seaside uit Renesse. Hij zegt: "Zorg voor bereikbaarheid is een strategie: een voordeel voor de gasten en het bedrijf".

Zeeland toegankelijk
Het filmpje van Promotie Zeeland Delta is een onderdeel van Zeeland Toegankelijk voor Iedereen. Binnen dit project van de KvK zijn partijen bij elkaar gebracht, accommodaties gecheckt op toegankelijkheid en is zorg nu bij iedere verblijfsaccommodatie bij te boeken.

Het aantal zorgtoeristen dat via de bijbehorende website een vakantie in Zeeland regelde, lag in de eerste helft van 2010 op ruim 1.000. In de eerst helft van 2011 was dit aantal flink opgelopen.

Bron: Kamer van Koophandel Zuidwest-Nederland.

---
Facebook-pagina
Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.