Marketing

'Hotels moeten reverse-auctionsites negeren'

Ruim de helft (57 procent) van de horecaondernemers vindt dat reverse-auctionsites een gevaar zijn voor de hotellerie.

Dat blijkt uit de poll op Horeca Entree naar aanleiding van de discussie tussen Schnitzel & Ossenhaas. Op reverse-auctionsites (omgekeerde-veilingsites) zetten mensen boekingen die ze al gemaakt hebben.

Aangesloten hotels in de buurt krijgen dan een bericht en kunnen een lager bod doen.

Ja-stemmers
Aan de bezoekers van Horeca Entree is gevraagd of ze reverse-auctionsites zien als gevaar voor de hotellerie. Ja, zegt 57 procent. Het gros van de ja-stemmers (23 procent) vindt dat hotels hier massaal niet aan mee moeten doen zodat dit soort concepten vanzelf verdwijnen.

20 procent ziet de sites als gevaarlijk omdat hotels tegen elkaar worden uitgespeeld om de laagste prijs te bieden. 14 procent vindt zelfs dat de totale markt wordt verziekt. 'Niemand betaalt meer 'gewone' prijzen.'

Nee-stemmers
43 procent ziet echter geen gevaar in de reverse-auctionsties. 20 procent hiervan denkt dat je er gasten mee kunt trekken op rustige dagen, 10 procent denkt vooral aan nieuwe gasten in het algemeen.

Ten slotte vindt 13 procent dat de gast koning blijft en dus recht heeft op de laagst mogelijke prijs.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.