Marketing

Helft ziet (even) af van kortingsdeals

De helft van de Amerikaanse bedrijven is van plan voorlopig niet in zee te gaan met kortingssites als Groupon en LivingSocial.

Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek bij 400 bedrijven. 8 van de 10 hiervan zijn wel tevreden over de kortingsdeals die ze hebben aangeboden. 52 procent echter is niet van plan dit in het komende half jaar weer te gaan doen.

Bijna 24 procent is in het komende halfjaar van plan slechts één deal op een kortingssite te zetten.

Instant deal
Een andere uitkomst van het onderzoek is dat slechts 10 procent van de bedrijven erover nadenkt een zogeheten instant deal aan te bieden, zoals mogelijk is met Groupon NOW. Hierbij is een deal maar een paar uur geldig.

LivingSocial reageert vrij positief op de onderzoeksresultaten. "Het gros is tevreden over de aangeboden deals; een tevredenheidsscore van 80 procent vind je vandaag de dag bijna niet voor marketingkanalen."

"Verder gaat een kwart nog een deal aanbieden in de komende 6 maanden en een kwart wellicht meerdere."

Groupon-aandeel
Gevolg van de uitkomsten van het onderzoek was dat de koers van de Groupon-aandelen ruim 6,6 procent daalde. Volgens een analist zal het aandeel in het komende halfjaar nog niet stabiel zijn, maar zal het aan het einde van het jaar beter presteren dan gemiddeld.

Bron: Reuters.com.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.