Steeds meer gasten chanteren (Britse) hotels met een negatieve, online recensie als ze geen korting of extra luxe krijgen.
Dat schrijft de Daily Mail. De gasten dreigen vooral een nare recensie op TripAdvisor te zetten, ook al is er niets mis met het hotel of de b&b. Momenteel zijn er ruim 80 ondernemers die beweren dat de website als wapen tegen hen is gebruikt.
Klachten
Onder de klachten is er één van een gast die de ondernemer met een negatieve recensie dreigde als hij geen 50 procent korting zou krijgen. In een ander geval wilde een eigenaar een gast schade in rekening brengen, maar liet hij dit varen doordat de gast hem chanteerde.
Ook waren er meerdere mensen die het hotel belden nog vóórdat ze er waren om de ondernemer te chanteren met een negatieve recensie in de hoop korting te krijgen.
TripAdvisor
Op TripAdvisor staan ruim 50 miljoen recensies over hotels, restaurants en vliegtuigmaatschappijen. Hoteliers zeggen dat de werking van de site oneerlijk is aangezien mensen anoniem kunnen reageren, wat vaak ook gebeurt zonder 'bewijsmateriaal'.
Bron/lees meer: Daily Mail. Foto: Ariel da Silva Parreira.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

