Met een nieuwe checklist kunnen ondernemers in 8 simpele stappen hun horecazaak toegankelijker maken.
Zo wordt de onderneming niet alleen toegankelijker, maar ook aantrekkelijker voor mensen met een beperking. Een ondernemer kan hierdoor 15 procent meer gasten trekken.
Dat zeggen AllesToegankelijk en Koninklijke Horeca Nederland (KHN), die de checklist ontwikkelden.
Knelpunten
De checklist bestaat uit tips over kleine aanpassingen en de communicatie met elkaar. Judith van Lier, projectleider AllesToegankelijk: "De grootste knelpunten liggen meer op het communicatieve vlak en niet op het fysieke. Hoe benader je bijvoorbeeld iemand?"
"Of een gast nu een verstandelijke beperking heeft, een kinderwagen of rollator bij zich heeft, minder goed ziet of in een rolstoel zit; in de horeca zijn mensen op zoek naar gezelligheid en gastvrijheid. Dat geldt voor iedereen."
Aanleiding
Tijdens de Horecava begin dit jaar inventariseerde AllesToegankelijk waar zich de grootste problemen voordoen op het gebied van toegankelijkheid. "We vroegen standhouders en bezoekers naar de 5 grootste ergernissen."
"Op basis hiervan hebben KHN en wij een eenvoudige checklist gemaakt met tips hoe ze deze ergernissen het beste kunnen aanpakken."
Bron: KHN.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

