Leveranciers

Opleiding meer productkennis zwarte brigade

De Academie voor de Gastronomie start een opleiding om de zwarte brigade meer kennis over de gerechten bij te brengen.

Dit doet de academie omdat ze vindt dat bedienend personeel vaak onvoldoende toegerust is om het vakmanschap van de chef en diens bewuste keuzes voor ingrediënten goed over te brengen.

"Wat is er nou leuker dan te horen dat je niet zomaar een kip eet, maar een echte Bressekip uit Frankrijk?", zegt een woordvoerder. "En dat er dit seizoen oerwortelen op het menu staan, omdat ze een paar kilometer verderop worden geoogst?"

"Achter ieder gerecht schuilt een verhaal dat het verdient om verteld te worden."

Boeren & tuinders
Op de vijfdaagse opleiding wordt de zwarte brigade daarom langs boeren, tuinders en ambachtelijke verwerkers gevoerd. De deelnemers maken kennis met de aandacht en expertise die aan de ingrediënten ten grondslag ligt.

"Eenmaal terug in het restaurant kan de bediening met verve de rol van ambassadeur vervullen aan tafel, waar de chef vaak geen tijd voor heeft. Zo komt niet alleen het eten, maar ook de chefs visie, smaak,- en productkennis aan tafel."

Praktisch

De training start in april en is ontwikkeld met steun van het Platform Verduurzaming Voedsel. Ook koks die aan tafel komen zijn welkom. De deelnamekosten bedragen 495 euro, exclusief btw.

Afbeelding
Op de afbeelding de scholburger, die gasten van bedrijfskantines aan de vis moet krijgen.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.