Innovatie

Restaurants met écht eten voor kinderen

Smulpaapje is een nieuw, online platform waarop restaurants staan die echt iets bijzonders bieden voor kinderen.

Smulpaapje is een initiatief van Susan Aretz, in samenwerking met Annemieke Dubbeldeman. Aretz kwam op het idee toen ze online alleen maar pannenkoekenrestaurants kon vinden voor haar kinderen.

De website is in februari 2012 gelanceerd.

Criteria
Criteria om vermeld te worden op Smulpaapje is dat er niet alleen kip, patat en appelmoes-achtige gerechten op de kaart staan. Minstens een aantal gerechten moeten 'écht lekker' zijn. Een andere optie is dat het mogelijk is halve porties te bestellen van de gerechten voor volwassenen.

"Veel restaurants bieden die mogelijkheid wel, maar vermelden dit niet op hun kaart of website", zegt Smulpaapje. "Bij de restaurants die wij noemen is het dan ook veelal de ervaring van ouders die er gegeten hebben."

Checken
De 2 checken niet zelf alle restaurants die ze online zetten. "Op dit moment vertrouwen wij op de input van bezoekers van restaurants, suggesties van lezers en zijn er restaurants die zichzelf hebben gemeld."

"Daar waar er een website en online menu is hebben we dat natuurlijk wel gedaan."

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.