MeAbout heeft een app ontwikkeld waarmee een restaurantgast zijn mening direct deelt met de horecaondernemer.
In tegenstelling tot bij recensiesites staat de interactie tussen de bezoeker en het restaurant centraal. De mobiele app werkt op zowel Android- als Apple-smartphones en is op te roepen door het scannen van een qr-code.
Beoordeling
Aan de hand van enkele korte vragen kunnen restaurantbezoekers via de app hun mening geven over onder andere de kwaliteit van het eten en de bediening. Ook onderwerpen als de prijs-kwaliteitverhouding en de inrichting van het restaurant komen aan de orde.
Na het beoordelen van de diverse onderdelen bestaat de mogelijkheid een nadere toelichting te geven.
Sociale media
De eigenaar ontvangt de gegevens van iedere beoordeling direct per e-mail. Gasten kunnen een anonieme beoordeling geven of een e-mailadres achterlaten, zodat de restauranteigenaar kan reageren. De beoordelingen worden niet automatisch publiek op het internet geplaatst.
Wel kan een enthousiaste gast via de app eenvoudig zijn waardering delen via sociale media als Facebook en Twitter.
Qr-code
Restaurants die zijn aangesloten bij MeAbout ontvangen onder meer tafelstaanders en kaartjes met daarop hun eigen qr-code. Door met een smartphone deze code te scannen, opent direct de app van het betreffende restaurant. Het installeren van bestanden is niet nodig omdat de app is gemaakt als mobiele web-app.
Kosten
Het gebruik van de app is voor restaurantbezoekers kosteloos, restaurants kunnen gratis een proefversie laten maken, Een daadwerkelijke aansluiting is voor restaurants mogelijk vanaf 24,95 euro per maand.
Zowel de app als het drukwerk met de qr-code worden door MeAbout gemaakt in de huisstijl van het restaurant.
Oprichters
Oprichters van MeAbout zijn Gerben van Diggelen en Herman de Waard. Met het nieuwe concept stellen ze in het gat te stappen dat recensiesites openlaten. Van Diggelen: "Je wilt als restaurantbezoeker het liefst je mening delen met degene die verantwoordelijk is, in dit geval de restauranteigenaar."
"Als eigenaar hoor je graag of je gasten tevreden zijn en zo niet wat de knelpunten zijn."
Bron: ANP Pers Support.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

