Lightspeed heeft hun producten volledig gratis toegankelijk gemaakt heeft voor de komende drie maanden.
Restaurantklanten mogen gratis gebruikmaken van Lightspeed Delivery, retail klanten mogen gratis gebruik maken van Lightspeed eCommerce en Lightspeed Loyalty is gratis toegankelijk voor omnichannel klanten. Op deze manier kunnen retailers en restauranthouders die door de coronacrisis geen gasten/klanten meer ontvangen, wel verkopen via de bezorgservice en online verkoop.
Tegoed voor partners
Daarnaast willen ze de lokale restaurants/retailers steunen door alle medewerkers 500 dollar in de lokale valuta te geven om te besteden bij klanten van Lightspeed! Dat kan dus online winkelen zijn of het afhalen van een maaltijd. Op die manier wil Lightspeed de kleine bedrijven steunen en medewerkers stimuleren lokaal te shoppen. Van beide initiatieven vind je hier meer informatie: www.lightspeedhq.nl/covid-19/ en www.lightspeedhq.nl/blog/lightspeed-local-covid-19/.
Nuttige informatie
Verder staat de site van Lightspeed diverse content om ondernemers door de crisis heen te helpen. Een aantal voorbeelden:
COVID-19 communicatie plan: zo blijf je in contact met je klanten
COVID-19: hoe kun je je zaak draaiende houden met behulp van maaltijdbezorging?