Innovatie

'Ice-fondue nieuwste trend hogere horeca'

Het nu ook voor de horeca ontwikkelde ice-fonduen zou wel eens de nieuwste trend in het hogere segment kunnen worden.

Dat zegt bedenker Koen Gillis, die het concept verder ontwikkelde met ondersteuning van het Zuid-Hollandse project KennisNetwerken van Syntens en de Kennisalliantie.

Totaalconcept
Gillis noemde zijn concept Icewizard en was al actief op beurzen en evenementen. Nu wordt het als totaalconcept aangeboden aan de horeca. Dat houdt in dat gasten fruit 5 tellen onderdompelen in vloeibare stikstof van -196°.

Daarna kunnen de 'tapas' al dan wel of niet gecombineerd worden met warme chocolade en slagroom.

Recepten
Voor de ontwikkeling van het totaalconcept deed onder andere een ceramist onderzoek naar de beste samenstelling. Gillis: "Dankzij de subsidie kon ik nog meer kennis inkopen zoals een ontwerper die een receptenboekje en een handleiding maakte."

"Maar ook een culinair specialist die recepten voor ice-fondue bedacht die door koks goed te verwerken zijn."

Betere horeca

Icewizard richt zich op de betere restaurants omdat ice-fondue daar volgens Gillis het beste past. Onder de restaurants die het concept al aanschaften zijn er ook enkele met een Michelinster. Gillis: "Dit kan wel eens de nieuwste trend in de betere horeca worden".

Binnen het totaalconcept levert Icewizard ook de stikstof aan restaurants.

Ondersteuning

KennisNetwerken is een gezamenlijk project van Syntens en de Kennisalliantie dat gesubsidieerd wordt door de Europese Commissie. Ondernemers die een innovatief idee hebben dat ze in samenwerking met anderen (bijvoorbeeld uit de onderzoeks- en onderwijswereld) willen realiseren, kunnen terecht bij de Kennisalliantie.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.