Innovatie

Hotelgast wil wifi, iPads & wijnproeverijen

Gratis wifi, iPads, happy hours, wijnproeverijen en een goede f&b-voorraad in de kamer zijn favoriet onder hotelgasten.

(Photo: Scyza, iStockphoto)

Dat blijkt althans uit onderzoek van Hotels.com. 38 procent van de ondervraagden zegt dat gratis wifi een cruciale rol speelt bij de keuze voor een hotel. 35 procent geeft aan dat gratis wifi een 'simpele faciliteit is' die meer hotels zouden moeten bieden.

31 procent wenst dat het in 2012 tot de standaarduitrusting behoort van hotels.

iPads

Naast wifi worden ook iPads steeds belangrijker. 23 procent van de ondervraagden noemt een iPad zijn favoriete faciliteit in de hotelkamer. Die gebruikt hij dan voor hoteldiensten, lokale informatie en persoonlijke zaken.

De iPad scoort hoger dan luchtreinigers/-bevochtigers, luxe koffiezetapparaten, een iPod-dock, massagestoelen, de mogelijkheid tot het spelen van videogames, een universele afstandbediening, fitnessapparatuur en dvd's.

Eten
Hotels.com deed ook onderzoek op het gebied van food & beverage. 45 procent van de ondervraagden noemt de volgende faciliteiten zijn (nieuwe) favorieten: happy hours, wijnproeverijen of elk andere activiteit met gratis eten & drinken.

31 procent van de ondervraagden zou wel meer flesjes water in zijn kamer willen zien (34 procent vrouw, 24 procent man).

Extra luxe

Verder hecht niet iedereen waarde aan extra luxe. Zo vindt 44 procent van de vrouwen en 30 procent van de mannen het niet nodig dat de lakens worden teruggeslagen en er eventueel een chocolaatje op het kussen wordt gelegd. Ook heeft 37 procent nog nooit de badkamertelefoon aangeraakt.

Als wordt gevraagd wat ze het liefste wel als extra luxe zouden willen krijgen, dan zegt 35 procent van de mannen en 38 procent van de vrouwen dat de hotelkamer vooraf zou moeten worden aangevuld met zijn/haar favoriete eten & drinken.

Daarna volgen het kunnen gebruiken van een privézwembad en een bubbelbad in de kamer.

Stelen
Ten slotte zegt 66 procent van de ondervraagden dat hij nog nooit iets heeft gestolen uit een hotelkamer. 14 procent heeft wel eens linnen/handdoeken meegenomen en 12 procent wel eens boeken/tijdschriften.

---
Facebook-pagina Horeca Entree.   
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.