De Hotel Management School Maastricht ontwikkelt tools die de slaagkans van horecaondernemers moeten vergroten.
Dit doet zij in samenspraak met Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De tools worden uitgewerkt door Jimme Keizer (lector innovatief ondernemen), docenten en studenten van de specialisatie entrepreneurship aan de Hotel Management School Maastricht (HMSM).
Te weinig tijd
"Uit onderzoek blijkt dat ondernemers in de gastvrijheidindustrie, met name in het mkb, over het algemeen beschikken over een enorme passie en doorzettingsvermogen", zegt KHN. "Helaas ontbreekt het hen in de praktijk vaak aan de tijd, kennis en de benodigde middelen om na te denken over de positie van het bedrijf op de lange termijn (over 3 à 5 jaar) en over gerichte acties om de positie van het bedrijf op de markt te verstevigen."
"Om horecaondernemers hierbij te helpen wordt de onderzoekscapaciteit van de HMSM via KHN gekoppeld aan de onderzoeksbehoeften van ondernemers. De resultaten worden vertaald naar praktische tools en adviezen."
Onderzoeken
Voor de ontwikkeling van de tools en adviezen start HMSM een tweetal onderzoeken.
01. Het analyseren van best practices van starters in de gastvrijheidsbranche. Met de opgedane kennis wil KHN startende ondernemers nog beter adviseren en begeleiden.
02. Onderzoek naar de haalbaarheid van een online platform waar de vraag van ondernemers en het aanbod van horecatoeleveranciers op een vernieuwende manier samenkomt.
Afbeelding
Op de afbeelding: KHN-directeur Lodewijk van der Grinten en HMSM-directeur Ad Smits bekrachtigen de samenwerking voor de poort van Teaching Hotel Château Bethlehem, het leerbedrijf van de HMSM.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

