Tripadvisor heeft Tingo gelanceerd, waarmee voor consumenten zeer handig wordt ingespeeld op revenuemanagement.
(Photo: Ariel da Silva Parreira)
Dat schrijft HotelierFocus. Op Tingo kunnen hotelboekingen worden gemaakt waarbij de consument automatisch geld teruggestort krijgt als de prijs van de geboekte kamer zakt.
Lagere prijs
Tingo maakt gebruik van de grote database van Expedia. Zodra een hotel voor een specifieke datum de prijzen voor een kamer verlaagt, annuleert Tingo de gemaakte boekingen voor die specifieke datum, om het vervolgens tegen de lagere prijs weer te boeken.
Dit betekent dat revenuemanagers omzet verliezen als ze besluiten om prijzen voor een specifieke datum te verlagen in de hoop extra reserveringen binnen te halen.
Minder effectief
"Als deze service een standaard gaat worden voor boekingwebsites, zal actieve revenuemanagement een heel stuk minder effectief zijn en worden accurate voorspellingsmodellen voor bezetting/vraag al helemaal cruciaal", zegt HotelierFocus.
"Tussentijdse prijsverlagingen gaan dan automatisch gepaard met omzetverlies."
Naar aanleiding van deze ontwikkeling heeft HotelierFocus een discussie op LinkedIn geopend.
Bron: HotelierFocus.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

