Restaurant 't Feithhuis in Groningen geeft gasten tijdelijk geen rekening, maar laat ze achteraf zelf bepalen wat ze betalen.
De actie vindt plaats op 10 avonden in maart en april en valt samen met de lancering van de nieuwe menukaart, op donderdag 15 maart. 't Feithhuis wil er dan ook mee toetsen wat gasten van de nieuwe gerechten vinden.
Daarnaast gelooft ze dat ze met deze nieuw economische manier van waardebepaling de gasten nog beter bedient.
Ultieme toets
Het experiment kwam tot stand toen medewerkers van de horecazaak zich op Twitter afvroegen welke vraag zij hun gasten wilden stellen. "Bieden wij wat gasten van ons verwachten?”, zegt eigenaar Keimpe Postma.
"Waardebepaling achteraf is voor ons dus de ultieme toets. Gastvrijheidsbeleving is pas optimaal als wij verwachtingen overtreffen. Harde valuta bepaalt nu dus wat onze service waard is."
Na de 10 avonden wordt het experiment geëvalueerd en herhaald. Reserveren kan via de website.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

