67 procent van de Nederlanders gaat ondanks de financiële crisis in 2012 nog net zo vaak op vakantie als in 2011.
Het overige deel weet nog niet hoe vaak zij op reis zal gaan. Dat blijkt althans uit een onderzoek van Vakantiepanel.nl onder 1.000 respondenten.
Wel invloed
Bij een derde van de ondervraagden heeft de financiële crisis in ieder geval wel invloed op de vakantieplannen. Zo geeft een kwart van deze groep aan dat ze minder geld aan haar vakantie gaat besteden. Andere gevolgen, op volgorde van meest voorkomend:
* ik ga minder vaak op vakantie;
* ik ga korter op vakantie;
* ik ga minder ver op vakantie;
* ik geef ter plaatse minder uit.
Vroeg boeken
Een veelgehoorde reactie is ook dat men steeds vaker prijzen vergelijkt, zoekt naar aanbiedingen of juist vroeg boekt om te profiteren van vroegboekkortingen.
Ook leggen veel mensen het hele jaar een beetje geld opzij en doen ze verder 'geen gekke dingen' om toch geld over te houden voor hun vakantie.
Bron: Vakantiepanel.nl.
Foto: Jean Scheijen, Vierdrie.nl.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

