Starbucks, 's werelds grootste uitbater van koffiewinkels, start medio 2012 ook met een eigen keten van fruitsapbars.
Dat meldt FoodHolland. Het Amerikaanse bedrijf heeft de Californische fruitsapmaker Evolution Fresh overgenomen voor 30 miljoen dollar. Het wordt voor 10 procent een dochteronderneming van Starbucks.
Er worden geen details gegeven over het aantal geplande vestigingen en ook niet over de naam ervan.
1,6 miljard dollar
Starbucks ziet kansen in het super-premiumsegment voor fruitsappen waarvan de marktomvang wordt geraamd op 1,6 miljard dollar. Evolution Fresh verwerkt het fruit en de groenten die in de sappen gaan zelf en maakt daarbij gebruik van pasteurisatie onder hoge druk.
Het bedrijf verkoopt de sappen nu alleen aan de Amerikaanse westkust via supermarktketens zoals Whole Foods en PCC.
Bron: FoodHolland. Afbeelding: Jean Scheijen, Vierdrie.nl.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

