Van diverse, bekende topmerken doet Starbucks het het beste op sociale media omdat ze mensen zo persoonlijk mogelijk aanspreekt.
Dat blijkt uit onderzoek van PhaseOne. Die keek naar 75 topmerken en uitingen hiervan op sociale media. Volgens PhaseOne spreekt de koffieketen mensen zo persoonlijk mogelijk aan op hun Starbucks-ervaring.
Zo kunnen mensen op Facebook bijvoorbeeld worden aangesproken op hun koffievoorkeuren en persoonlijke verhalen. Daarbij stelt ze vragen als 'What's YOUR Everylove Story?' en 'Do YOU prefer Starbucks Blonde Roast, Medium or Dark?'.
Consequent
Verder is Starbucks vooral ook consequent bij alle momenten dat ze in contact treedt met haar gasten. Dus of het nu op de Starbucks-pagina, Facebook-pagina, in advertenties of op televisie is: overal probeert de koffieketen de gast zo persoonlijk mogelijk aan te spreken.
Zo is er een nieuwe tv-reclame die begint met de koffieplant Sue. Vervolgens wordt de hele levenscyclus van Sue getoond en eindigt de commercial met de overhandiging van een beker koffie met daarop 'Sue' aan Sue.
"Zo versterkt Starbucks de sterk geïndividualiseerde ervaring die het merk een gast biedt", aldus PhaseOne.
Bron: PhaseOne. Getipt door: Rob Besseling op Twitter.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

