Starbucks en Wagamama zijn de enige 2 fastservicemerken die het hebben geschopt tot de trends to brands top 100 (T2B100).
De T2B100 bestaat uit 100 merken van bedrijven die op een goede manier trends naar hun merken vertalen. De lijst van 100 genomineerden werd samengesteld op basis van 5 jaar MOOD©-onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij.
De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen.
Merken
Starbucks eindigde op de twaalfde plaats. Deze kreeg ze voor haar activiteiten op het gebied van recycling en het Ethos Water Fund. Daarnaast eindigde Wagamama (afbeelding) op de 74ste plaats voor haar activiteiten op het gebied van positive eating & positive living.
Verder staan er geen fastservicemerken in de lijst; wel nog meerdere productmerken. Dit zijn Ben & Jerry's (19), Unox (22), Coca-Cola (23), Bacardi (27), Absolut (35), Verkade (46), Amstel (52), Hak (60), Spa (63), Liga (72), Mars (84) en Hero (91).
Criteria
De criteria waarop de merken werden onderzocht, zijn de volgende.
Trends, de tijdgeest, de toekomst
• Merken die blijk geven van een goed inzicht in de tijdgeest.
• Merken waarmee op het juiste moment ingespeeld wordt op veranderingen.
Markten, mensen, maatschappij
• Merken waarmee, door trends te vertalen, meerwaarde wordt gecreëerd voor consument én producent;
• Merken die een visie op de toekomst van markten, mensen en maatschappij uitdragen.
Balans tussen trends en merken
• Merken waarmee een goede balans wordt gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit.
• Merken die mee kunnen bewegen met veranderingen in de tijd zonder zich erin te verliezen.
Bron: trends to brands top 100.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

