Sara Lee heeft de CoffeeCompany gekocht, naar eigen zeggen de grootste koffiecaféformule van Nederland.
Met de aankoop wil Sara Lee kracht bijzetten aan zijn merkenplatform en de positie verstevigen in het groeiende buitenshuismarktsegment dat jonge koffieliefhebbers aanspreekt.
Naar verwachting wordt de transactie binnen 30 dagen afgerond.
Sterke groei
"Deze acquisitie past in onze strategie om een gespecialiseerd pure-play-koffie- en theebedrijf te creëren dat startklaar is voor sterke groei", zegt Jan Bennink, executive chairman van Sara Lee Corp.
"Met de overname van CoffeeCompany wordt Sara Lee de nummer één in Nederlandse koffiecafé’s. Bovendien schept dit voor het bedrijf een groter platform voor inspiratie, branding en gastcontact."
Leiding geven
Het huidige managementteam van CoffeeCompany zal integreren in de organisatie van Sara Lee om leiding te gaan geven aan het gecombineerde netwerk van de 60 koffiecafé’s die jaarlijks meer dan 7 miljoen gasten ontvangen.
Branding-expertise
KRC Capital is grootaandeelhouder van CoffeeCompany. Wij hebben onze branding-expertise ingezet waardoor CoffeeCompany succesvol is uitgegroeid tot een toonaangevend merk op de Nederlandse koffiemarkt", aldus Rattan Chadha, president van KRC Capital.
"Door krachten te bundelen met Sara Lee, is het bedrijf in de gelegenheid een nieuwe en spannende groeifase in te gaan."
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

