14 Zwolse organisaties hebben met een retweet-actie geld bijeengebracht voor het Ronald McDonald Kinderfonds.
Via Twitter werd opgeroepen om een bericht met #digisponsorloop zoveel mogelijk te retweeten. Voor elk geretweet bericht doneerden de deelnemende organisaties 0,50 eurocent.
In 3 dagen tijd was het bericht ruim 5.350 keer op Twitter verspreid.
Enthousiasme
"Het idee ontstond naar aanleiding van een landelijke donatieactie voor het Ronald McDonald Kinderfonds in onze restaurants", zegt Melanie van Riel, marketingmanager van McDonald's Heerde, Kampen en Zwolle. "Het enthousiasme hiervoor was zo ontzettend groot dat het een mooie kans was om ook via het populaire socialemedia-kanaal aandacht te vragen."
"Met 14 organisaties is uiteindelijk een originele en ludieke online actie neergezet die boven verwachting aansloeg op Twitter, regionaal en landelijk."
Hartverwarmend
Kinderfondsdirecteur Marc van den Tweel: "Het is hartverwarmend dat Zwolse organisaties het initiatief nemen om zoiets ludieks te doen voor het goede doel. Voor het Kinderfonds is elke euro en dus ook elke retweet belangrijk."
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

