Remia koopt sauzenmerk Gouda’s Glorie en Vandemoortele neemt het merk Remia voor vloeibare frituurvetten in de retail over.
Beide bedrijven worden door de overnames de grootste merkenleverancier in Nederland op het gebied van respectievelijk sauzen en frituurvetten.
Sauzen
Remia kocht in augustus 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk Food Products uit Lopik met een gelimiteerde licentie om het sausmerk Gouda’s Glorie te voeren in de retail. Het merk Gouda’s Glorie was echter nog eigendom van de Vandemoortele Groep, die het merk Gouda’s Glorie – voor zowel sauzen als margarines en vetten – vorig jaar verwierf met de overname van de margarineactiviteiten van Van Dijk Food Products in Zeewolde.
Het merk Gouda’s Glorie voor margarines en vetten blijft in handen van Vandemoortele. Remia heeft aangekondigd de productie van sauzen onder het merk Gouda’s Glorie binnen een jaar over te hevelen van Lopik naar Den Dolder.
Vorig jaar nam Remia De Marne in Groningen, marktleider in het Nederlandse mosterdsegment, al over.
Frituurvet
Vandemoortele koopt het vloeibare frituurvettenmerk Remia voor de retail. Dit frituurvet in consumentenverpakkingen (2- en 3-litercans) was tot heden eigendom van Remia. Door deze overname versterkt Vandemoortele haar positie in de Nederlandse markt.
Vandemoortele heeft in de Benelux een waaier van consumentenmerken zoals Vandemoortele, Vitelma, Diamant en Gouda’s Glorie (margarines en vetten). De transactie impliceert niet dat Remia de intentie heeft om haar vloeibaar frituurvet – een product dat zij in 1988 als eerste introduceerde – volledig af te stoten.
In de horeca blijft Remia in het frituurvetsegment onverminderd actief.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

