Fastservice

Populariteit broodjeszaken V.S. flink omhoog

Het aantal gasten voor Amerikaanse broodjeszaken steeg flink in 3 jaar tijd. Succes voor een zaak komt vooral door snelle service.

(Photo: Morganno, SXC)

Dat blijkt uit onderzoek van Technomic (die overigens spreekt van bakkerij-cafés). De Verenigde Staten kennen nu zo'n 3.600 broodjeszaken; dat is 4,2 procent meer dan in 2008. De totale verkoop steeg er in die tijd met 12 procent.

Het aantal mensen dat een broodjeszaak bezocht steeg van 43 procent in 2008 naar 71 procent in 2010. Bijna driekwart zegt er één minimaal eens per maand te bezoeken.

Dat er nog steeds mensen zijn die geen broodjeszaak bezoeken ligt volgens Technomic het meest aan de locatie en onbekendheid ermee.

Tips & trends
Technomic zette ook een aantal tips & trends voor broodjeszaken op een rij (om op in te spelen). Zo zegt 34 procent van de Amerikaanse consumenten dat ze vaker langs zouden komen als er meer variatie in ontbijtgerechten op de kaart zou staan.

Daarnaast vindt 75 procent de service erg belangrijk bij de keuze voor een broodjeszaak; 66 procent zegt dit (ook) over de snelheid van de service.

In het rapport van Technomic meer tips & trends.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.