46 procent van de Amerikanen koopt doordeweeks een ontbijtje. Er zijn dan ook nog volop groeimogelijkheden voor de ontbijtmarkt.
Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland naar aanleiding van cijfers van Technomic. In 2009 kocht nog maar 33 procent van de Amerikanen doordeweeks een ontbijtje. En ondanks dat de ontbijtmarkt al jaren gestaag groeit, is deze nog niet verzadigd.
Makkelijke opties
"Ontbijt is een heel dynamiek segment waar de consument op zoek is naar gezondere opties en gemak het allerbelangrijkste is", zegt Technomic. "Onze drukke levens en wekelijkse routines zorgen ervoor dat we snelle, gemakkelijke opties willen in de ochtend."
"Als er geen makkelijke opties zijn, nemen consumenten ontbijt van thuis mee of halen ze het ergens anders."
Locatie cruciaal
Consumenten vinden gemak zo belangrijk, dat ze bereid zijn meer te betalen voor een ontbijt dat tijd bespaart en in hun dagelijkse routine past. 75 procent van de door Technomic ondervraagde consumenten zegt dat een makkelijke locatie cruciaal is voor het kopen van een ontbijt.
Belang koffie
Ook koffie is een niet te onderschatten onderdeel van het ontbijt. 33 procent van de consumenten die koffie drinkt bij het ontbijt zegt dat ze loyaal is aan een bepaald koffiemerk of restaurant dat haar keuze aan koffie serveert.
In 2009 zei een kwart van de consumenten dit.
Bron: FSIN.
Foto: John Evans.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

