Fastservice

Nederlander vindt kroket het allerlekkerst

De kroket is de populairste snack onder Nederlanders, daarna volgt de kaassoufflé. Buitenlandse toeristen zijn het gekst op de bitterbal.

Daarna volgt bij hen de kroket. Dat blijkt uit een straatonderzoek van Royaan ter gelegenheid van een promotieactie (zie onder) voor ondernemers in de horeca, fastservice en het out-of-homekanaal.

De ondervraagden konden kiezen uit bitterballen, kaassoufflés, kroketten, kipnuggets en diverse minisnacks.

Mediterraan
"De bitterbal komt wat vorm betreft sterk overeen met gehakt- en rundvleesballetjes zoals bekend in mediterrane en Aziatische landen en is om die reden voor buitenlanders toegankelijker dan een kroket", zegt een woordvoerder.

"De kaassoufflé wordt als onbekende snack zeer gewaardeerd uit nieuwsgierigheid, met name door de associatie met Nederland als ultiem kaasland. Kinderen vinden kipnuggets vaak het lekkerst."

Snackgelegenheden

Buitenlanders nuttigen, net als Nederlanders, vooral in de horeca snacks. Daarna zijn verjaardagen en feestjes de meest populaire snackgelegenheden. Tijdens een verblijf van 5 dagen eet een buitenlander gemiddeld 6 bitterballen, 1 kroket en 1 kaassoufflé.

Ten slotte eten Nederlanders 30 procent meer snacks in de herfst en winter dan in de lente en zomer. Bekijk eventueel de video van het straatonderzoek.

Promotieactie
Het onderzoek werd gehouden naar aanleiding van Royaans actie 'Ze vliegen de Pan uit'. Ondernemers worden hierbij beloond met tot 20 procent korting op de 7 hoogvliegers van Royaan. Tevens maken zij kans op diverse vliegreizen met Royaan Airlines voor 2 personen naar Barcelona, Parijs of Londen.

"Met de promotieactie willen we aandacht blijven vragen voor de omzetverhoging die – aldus veel klanten - het verkopen van merksnacks oplevert."

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.