Amerikanen vinden 5 dingen het belangrijkst bij de keuze voor een fastserviceconcept. Bij 80 procent staat kwaliteit bovenaan.
Dat blijkt uit onderzoek van de National Restaurant Association (NRA). Consumenten werd gevraagd wat ze het belangrijkst vinden bij fastservice- en/of afhaalrestaurants.
Top 5
De top 5 ziet er als volgt uit.
01. Kwaliteit van het voedsel (80 procent).
02. Prijs-kwaliteitverhouding (74 procent).
03. Snelheid van de service (71 procent).
04. Handige (thuis)bezorging (53 procent).
05. Handige bestelopties (40 procent).
Onder die handige bestelopties vallen bijvoorbeeld het kunnen bestellen via de website, met smartphone-apps of via selfservice-systemen.
Kwaliteit
"De competitie is momenteel groter dan ooit", zegt Hudson Riehle van NRA. "Uiteindelijk blijft de kwaliteit het belangrijkst. Het smaakpallet van de gast is vandaag de dag geavanceerder dan ooit, daardoor zijn de verwachtingen ook hoger."
"De fastservice doet er dan ook goed de kwaliteit niet te laten lijden onder een snellere bezorging."
Bron: Restaurant.org.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

