De sector Fastservice van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wil een prominente rol spelen in het stimuleren van gezonder voedsel.
Het motto voor 2012 is dan ook: meer aandacht voor verbetering van de voedingswaarden en het stimuleren van een gevarieerd productaanbod. Deze speerpunten gezondheid & voeding zijn samen met duurzaamheid de speerpunten van het nieuwe sectorbestuur.
Deze plannen presenteerde ze op de eerste dag van de Horecava bij monde van voorzitter Pieter Honing.
Concrete acties
Honing: "De ondernemers moeten de verantwoordelijkheid nemen bij het aanbieden van gezonde keuzes aan de consument. Gelukkig zien we door de komst van allerlei nieuwe concepten dat onze nieuwe generatie al actief is met mooie, gezonde producten."
"Ook de meer traditionele cafetaria's zijn hier zich steeds sterker van bewust, maar we moeten het nu ook echt als sector presenteren in concrete acties." Goede initiatieven in de fastservicesector op het gebied van gezondheid & duurzaamheid, wil het nieuwe bestuur meer voor het voetlicht brengen.
Betrokkenheid
Verder wil het sectorbestuur zich het komende jaar meer richten op betrokkenheid met nieuwe fastserviceconcepten. "De sector is volop in beweging en dat vraagt aandacht van KHN als brancheorganisatie."
Het bestuur
Het sectorbestuur presenteerde zich tijdens het nieuwe congres Fastservice Xl. Ze bestaat uit:
* Pieter Honing, McDonald's Dordrecht;
* Wim Cox, Cox & Co in Roermond & omgeving;
* Carlina de Lorenzo, ijssalon Roberto Gelato in Utrecht;
* Grardie Akkerhuis, Lebkov & Sons in Leiden, Den Haag & Rotterdam;
* Jack van Hooft, Restaria Lucullus in Tilburg.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

