Fastservice

Hot Booster richt pijlen op fastservice

Hot Booster, Product van het Jaar en qua smaak uit de koker van de Cas Spijkers Academie, gaat zich ook richten op de fastservice.

Dat zegt Wilbert de Louw van Foodcase, de leverancier van Hot Booster, tegen Fastservice Entree. Het gaat om zichzelf verwarmende soepen (door te schudden) die 100 procent natuurlijk zijn, zonder kunstmatige toevoegingen en met weinig calorieën, zout en suiker.

Door de innovativiteit werd Hot Booster verkozen tot Product van het Jaar 2012. Er is ook chocolademelk van.

Studenten

De soepen werden ontwikkeld in samenwerking met studenten van de Cas Spijkers Academie in Boxmeer: Frank Bakkenes, Thijs Griffioen, Peter Beukema en Manuel Jansen. Zij ontwikkelden de smaken onder leiding van Jean Paul Bunschoten (hoofd opleidingen Cas Spijkers Academie Boxmeer).

Foodcase handelde vervolgens het industriële proces af.

"We vonden het interessant om deze producten met aankomende talenten te ontwikkelen", zegt De Louw. "En bij de champignonsoep waren de 4 studenten wel van begin tot einde betrokken, dus ook bij het industriële proces."

Ontbijtvarianten
"De smaken die ze moesten bedenken moesten vooral geschikt zijn voor jonge mensen. We gaan nu samen met de studenten ook ontbijtvarianten ontwikkelen. Het schijnt dat steeds minder jongeren (goed) ontbijten. Daarom willen we een stevige, gezonde ontbijtdrank neerzetten."

Fastservice

Momenteel wordt Hot Booster al verkocht in de retail en op bijvoorbeeld de horecagedeeltes van golfbanen. Ook gaan de soepen verkocht worden op 130 locaties van schoolcateraar Cormet, meldt HotelloTop.

Ten slotte vindt Foodcase snackbars en lunchrooms 'een erg interessante markt'. "Daarom gaan we een campagne starten gericht op snackbars.
---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.