De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) onderzoekt of snackfabrikanten Ad van Geloven en Royaan wel mogen samengaan.
De 2 partijen maakten in november 2011 bekend samen te willen gaan. De Europese Commissie gaf hen groen licht en verwees de zaak voor verder onderzoek door naar de NMa.
Die heeft inmiddels een verkennend onderzoek gedaan en neemt nu maximaal 13 weken de tijd om te onderzoeken of de voorgenomen fusie de mededinging op de Nederlandse markt op significante wijze zou kunnen belemmeren.
Volste vertrouwen
Peter Doodeman, ceo van Ad van Geloven: "Wij blijven het volste vertrouwen hebben in het slagen van deze fusie en zijn er onverminderd van overtuigd dat onze samenvoeging geen negatieve gevolgen zal hebben voor afnemers op de retail- en foodservicemarkt. De overlap op de Nederlandse snackmarkt is beperkt omdat we grotendeels verschillende segmenten en doelgroepen bedienen."
"In het krokettensegment bedienen onze wederzijdse merken verschillende kanalen en consumentengroepen. En in de productie van snacks onder private-label blijven er na de samenvoeging in elk segment minimaal 3 sterke concurrenten over, nog afgezien van de concurrentie uit het buitenland en vanuit aanpalende markten."
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

