Fastservice

Campagne tegen plofkip in de fastservice

Wakker Dier roept tientallen fastserviceketens, supermarkten en A-merken op een einde te maken aan de verkoop van plofkip.

Hiervoor heeft ze vrijdag 27 januari een brief gestuurd naar de 40 bedrijven. Daaronder KFC, McDonald's, Burger King, Febo, Kwalitaria, Smullers, Starbucks, Subway, Domino's Pizza, New York Pizza en Bakker Bart.

Beter Leven-ster

De campagne is gericht op een beter leven voor de miljoenen kuikens die jaarlijks worden geslacht in Nederland. Wakker Dier wil dat bedrijven overstappen naar kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming.

De productie van deze kip kost een paar dubbeltjes meer maar het antibioticagebruik en het zogeheten voetzweren is zo goed als geëlimineerd, aldus Wakker Dier.

Centenkwestie
Volgens de organisatie is de omschakeling naar de andere kip onder andere voor de pizzaketens 'slechts een centenkwestie'. Ze verwacht dan ook dat veel producenten snel gehoor zullen geven aan de oproep.

Eerder boekte Wakker Dier al succes met dergelijke campagnes tegen biggencastratie, legbatterij-eieren, bloedarmoede bij kalveren en foie gras.

Bron: Wakker Dier.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.