Fastservice

Ad van Geloven en Royaan willen samengaan

Snackfabrikanten Ad van Geloven en Royaan willen hun krachten bundelen en hun activiteiten samenvoegen.

Beide bedrijven hebben hun intenties daartoe voorgelegd aan onder meer de mededingingsautoriteit in Brussel en de wederzijdse ondernemingsraden. Als de voorgenomen plannen doorgaan trekken de grootaandeelhouders Lion Capital (Ad van Geloven) en NPM Capital (Royaan) gezamenlijk op als aandeelhouders in de nieuwe combinatie.

Door de bundeling van de 2 merk- en productportfolio's ontstaat een onderneming met een omzet van 246 miljoen euro en bijna 1.100 medewerkers. Royaan boekte in 2010 een omzet van 71 miljoen euro, voornamelijk in Nederland. Ad van Geloven behaalde een groepsomzet van 174 miljoen euro, waarvan 43 miljoen euro in België.

Verder groeien

Zowel Ad van Geloven als Royaan zijn de laatste 10 jaar sterk gegroeid door een opeenvolging van overnames van veelal familiebedrijven. Met het samengaan willen ze hun producten en de afzet ervan samen verder ontwikkelen, hun concurrentiekracht versterken en expanderen binnen en buiten de Nederlandse en
Belgische thuismarkt.

Ceo's

Peter Doodeman, ceo van Ad van Geloven (rechts op de afbeelding), wordt voorgesteld als de beoogde topman van de nieuwe combinatie. Royaan-ceo Bart Bakker (links op de afbeelding) zal zich naast zijn dagelijkse verantwoordelijkheden samen met Doodeman richten op de integratie van de verschillende operaties.

Ceo Olaf Noorman besloot eerder, in aanloop naar de aankondiging van de voorgenomen samenvoeging, zijn functie neer te leggen.

Merken
Het merkenportfolio van Ad van Geloven bestaat uit Mora, Hebro, Ad van Geloven, Van Lieshout en Welten snacks. Dat van Royaan bestaat uit Van Dobben, Kwekkeboom, Buitenhuis, Willie Dokter, Laan, KB, Bakker en Tjendrawasih.

Voor eind 2011 hopen Ad van Geloven en Royaan de transactie te kunnen afronden.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.