Branchenieuws

Uitgaansapp Stappie gaat als een speer

De mobiele uitgaansapp Stappie gaat als een speer. Ze werd eind 2011 gelanceerd in Breda, deed al snel ook Tilburg aan, wordt vrijdag 23 maart officieel in gebruik genomen in Amsterdam en is nu onder de aandacht van horecaondernemers in onder andere Rotterdam.

De applicatie laat uitgaanspubliek zien wat de horeca en studentenorganisaties op dat moment organiseren. De inhoud van de app wordt gevoed met tweets door de ondernemers zelf. Ze kunnen er hun zaak, optredens, aanbiedingen, feesten, evenementen, sportuitzendingen, et cetera mee promoten.

Doordat sociale media zijn geïntegreerd, kunnen gebruikers makkelijk hun belevingen delen.

Downloaden
De app is gratis te downloaden voor Iphone- en Android-telefoons en is de afgelopen maanden in Breda en Tilburg al bijna 7.000 keer gedownload door het uitgaanspubliek.

Er maken in deze 2 steden nu zo'n 110 horecazaken en 20 studentenorganisaties gebruik van.

Amsterdam
In Amsterdam werken circa 60 horecazaken mee aan de release van Stappie. Zij verzorgen de inhoud van de app en promoten Stappie in hun zaken en via sociale media. Geïnteresseerden kunnen zich (nog steeds) aanmelden op de website. Deelname is gratis.

Promotiekanaal
De verwachting is dat de app in Amsterdam natuurlijk nog veel meer gedownload gaat worden dan in Breda en Tilburg. "Na de release sluiten andere actieve horecaondernemers aan en zo creëert de app steeds meer downloads", zeggen de makers van Stappie.

"Hoe meer downloads, hoe groter het bereik van het gratis promotiekanaal."

Rotterdam
Na Amsterdam wordt de app verder uitgerold over Nederland. "De eerste contacten met horecaondernemers in Rotterdam zijn al gelegd en ook zij tonen veel interesse."

Meer lezen over applicaties voor en door de horeca? Klik hier.