Het aantal sterren zegt weinig over de kwaliteit van het hotel. Gasten moeten zich hier dan ook niet blind op staren.
Dat blijkt althans uit onderzoek van Carlson Wagonlit Travel (CWT), meldt Zakenreisnieuws.nl. Volgens CWT is het aantal sterren van een hotel 'meestal geen betrouwbare indicator voor de kwaliteit, services en faciliteiten'.
"Juist het omgekeerde is vaak waar. Uit de praktijk blijkt dat tweesterrenhotels in veel gevallen vergelijkbare services en faciliteiten bieden als driesterrenhotels."
Contractafspraken
Volgens CWT komt dat doordat hotels zichzelf graag een ster minder gunnen zodat ze in aanmerking komen voor wereldwijde contractafspraken met multinationals. Bij een ster te veel lopen ze het risico te worden gepasseerd omdat ze dan mogelijk als te duur worden beschouwd.
De hotelkwalificaties verschillen ook per land. Het is daarom moeilijk om hotels met elkaar te vergelijken, concludeert CWT.
Bron: Zakenreisnieuws.nl.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

