Winkels moeten een voorbeeld nemen aan kroegen, vindt Jan Meerman, voorzitter van CBW-Mitex dat 17.000 winkels vertegenwoordigt. Ze moeten jagers worden op zoek naar inkomsten en de winkel omtoveren tot sociale ontmoetingsplaats. 'Er moet iets gebeuren in je zaak.'
(Photo: Jean scheijen, Vierdrie.nl)
Dat zegt Meerman tegen BNR Nieuwsradio vanwege de problemen in de detailhandel. Klanten blijven hier massaal weg; ook de gemiddelde uitgave neemt af.
Nieuwe ondernemer
Volgens Meerman moet dan ook 'het nieuwe ondernemen' plaatsvinden. Dat betekent dat de winkelier de consument moet verwennen en dat hij moet zorgen dat er iets gebeurt in de winkel.
"Er zijn al genoeg saaie winkels. Winkels moeten als kroegen worden, een sociale ontmoetingsplaats waar mensen elkaar treffen. De oude ondernemer is een visser die naar zijn dobber staart, de nieuwe is een jager."
Bron/lees meer: BNR Nieuwsradio.

