Branchenieuws

Partyflock brengt horeca virtueel in beeld

Partyflock werkt aan het in beeld brengen van uitgaanslocaties en gaat daarbij verder dan Google Streetview. De dancesite gaat namelijk bij uitgaansgelegenheden naar binnen om er virtuele rondleidingen te maken. Hiermee wordt thuisbeleving een nieuwe dimensie van uitgaan.


Stappers kunnen zo namelijk vanuit hun luie stoel een kijkje nemen in de locatie waar ze vaak komen of juist eens kijken hoe die ene veelbesproken locatie aan de andere kant van het land eruitziet.

Feedback
Wim Kooiman, bedrijfsleider van Eindelijk Weer in Almere: "We krijgen feedback van bezoekers dat ze het leuk vinden om vooraf de tent te kunnen bekijken. Vooral bezoekers die nog niet eerder in Eindelijk Weer zijn geweest, vinden dit leuk."

Ook Corné van Ewijk, marketingmanager van Crystal Venue in Culemborg, ziet de meerwaarde. Daarnaast ziet hij kansen voor business-to-business-inzet. "Op deze manier kunnen wij onze locatie tonen aan potentiële afnemers zonder dat ze onze locatie hoeven te bezoeken, 24 uur per dag."

Kosteloos
Partyflock maakt de virtuele tours in Nederlandse uitgaansgelegenheden voorlopig, ter introductie, kosteloos. Er wordt slechts een vergoeding in reiskosten en eventueel parkeerkosten gevraagd.

Incompleet
"We willen ervoor zorgen dat het publiek geinteresseerd blijft in dance en dat ze elke week ergens anders gaat stappen", zegt fotograaf Dennis van den Broek. "Partyfoto's zijn tegenwoordig eerder regel dan uitzondering, maar foto's gemaakt tijdens een stapavond geven vaak toch een incompleet beeld van een locatie."

"Een virtuele tour geeft je echt de mogelijkheid om in alle ruimten een kijkje te nemen. We maken overigens geen onderscheid tussen grote en kleine locaties, beide zijn belangrijk voor de branche."

Bron: Nieuwsbank.