Branchenieuws

Nieuwe trendgids horeca wil inspireren

De nieuwe Trendgids.com is uit. In dit gratis, digitale magazine geven vakmensen hun kijk op de ontwikkelingen binnen de horeca en de kansen die er liggen. Door de bundeling van alles visies is Trendgids.com bedoeld als inspiratienaslagwerk voor horecaondernemers.


De gids bevat 7 trendwerelden met verschillende horecatrends en artikelen van de hand van onder andere Hans Steenbergen, Hugo Maat, Marjolein van Spronsen, Marjon Prummel en Guido Cramer.

Trends
Een greep uit de trends: de horeca kan zich beter meer richten op gezonde producten op de kaart, biertuinen zijn in opkomst, de (oudere) alleenstaande is een vaak vergeten doelgroep, consumenten verlangen naar het bekende, alcoholvrij bier is bezig aan een echte doorbraak, gasten wensen meer informatie over producten op de kaart, snelheid is essentieel bij de keuze voor een lunch, oma’s keuken is terug, ballen zijn hot en gekoelde rode wijn is wellicht de nieuwe zomerhit.

Verder breekt volgens de trendgids de digitale menukaart echt door in 2012. Dit is een interactieve en dynamische variant van de papieren menukaart. Ten slotte zijn er typische trendwoorden voor 2012. Onder andere limoncello, snelheid, quinoa, loyaliteit, single-vriendelijk, pastis en tapwater.

De gids
Trendgids.com is een vrijwilligersinitiatief van diverse horecavakmensen die willen informeren over kansen en mogelijkheden in 2012. De trendgids vertegenwoordigt niet de visie van één enkele expert, maar draait juist om die veelheid aan visies.

"Trendgids.com is bedoeld als inspiratiebron om ideeën op te doen die passen bij de visie en doelgroep van de horecaondernemer. Het geheel komt samen op Facebook waar lezers mee kunnen denken en tips kunnen delen", aldus initiatiefnemer Alexander Dolstra.