Branchenieuws

Nieuwe kortingssite geeft bedrijf de controle

Het nieuwe 72hDeals mengt zich in de steeds vollere markt van kortingssites. Het wil (horeca)bedrijven volledige controle over hun kortingsactie geven. Daarmee gaat het de strijd aan met al bestaande kortingsdiensten die volgens het bedrijf 'toxic for your business' zijn.


Dat schrijft NU.nl. Op de website kunnen bedrijven hun eigen deals samenstellen en beheren. Zo kunnen zij zelf bepalen hoe hoog de korting uitpakt per toegevoegde persoon of zij stellen een plafond in.

De deal duurt 3 dagen. Dit in tegenstelling tot de meeste kortingssites die aanbiedingen per dag aanbieden. De startup gaat uit van een bekend model: hoe meer mensen de aanbieding delen met vrienden, hoe hoger de korting is.

72hDeals is gratis voor de gebruikers. Hoe de startup geld gaat verdienen, is nog niet bekend.

Vergif
De makers van de 72hDeals geloven niet in diensten als Groupon. Zij noemen deze en klonen daarvan 'toxic for your business', naar aanleiding van diverse berichtgeving over de verliezen die bedrijven oplopen wegens het gebruik ervan.

Lees eventueel ook het artikel over de voors en tegens van het meedoen aan kortingssites, verschenen in Horeca Entree 07/08.

Bron: NU.nl.