Makro Amsterdam lanceert de Groei Campus waar horecaondernemers 'voor een symbolisch bedrag' trainingen kunnen volgen. Ook opent een horeca-businesslounge. Dit doet de groothandel om ondernemers in de huidige economische omstandigheden optimaal te kunnen helpen.
"Veel ondernemers maken barre tijden door en weten vaak niet meer hoe ze hun omzet kunnen laten stijgen", zegt algemeen directeur Makro Nederland Jean-Pierre Bienfait. "De overheid trekt zich langzaamaan terug en legt de verantwoordelijkheid voor economisch succes meer en meer bij werkgevers en ondernemingen."
"Ondernemers zijn op zoek naar nieuwe partijen in de markt die hen helpen met hun onderneming. Dat gaan wij dus doen."
Groei Campus
De Groei Campus is een opleidingscentrum waar ondernemers 'voor een symbolisch bedrag' diverse trainingen en workshops kunnen volgen. Dit zijn bijvoorbeeld producttrainingen op het gebied van wijn, kaas en koffie en verkoopbevorderende trainingen.
Ook is er een ontmoetingsplaats voor horecaondernemers: Makro Pro. Dit is een horeca-businesslounge waar ook adviseurs van Makro klaar staan om adviezen te geven. Verder is onder andere een barista aangetrokken om adviezen te geven bij de koffieverkoop en is er een nieuwe gastronomiefolder voor de horeca.
Wajongers
Naast deze initiatieven speelt de Groei Campus een rol in het begeleiden van een grote groep Wajongers. "Wij hebben nu een kleine 70 Wajongers bij ons, dat moet volgend jaar zijn verdubbeld. Onze medewerkers begeleiden hen via een zeer structurele aanpak."
"Makro bouwt zo aan duurzame relaties met niet alleen onze medewerkers maar ook met leveranciers, klanten en de samenleving; bijvoorbeeld met de vele verenigingen en stichtingen die Nederland telt."
"Daarvoor ontplooit de groothandel, samen met het Oranje Fonds, ook een aantal activiteiten die concreet invulling geven aan Makro's maatschappelijke betrokkenheid."

