Nederlandse reizigers zochten het afgelopen jaar opvallend vaak naar hotelkamers in Leiden.
Dat blijkt althans uit cijfers van Hotels.com, die het aantal zoekopdrachten naar Leidse hotels in 2011 met 470 procent zag toenemen ten opzichte van 2010. Wat hier eventueel aan bij kan hebben gedragen is de aanwezigheid van het Glazen Huis in december,
Leeuwarden
Ook hotels in Leeuwarden wonnen sterk aan populariteit onder Nederlandse reizigers. Het aantal zoekopdrachten naar hotelkamers in de Friese hoofdstad verviervoudigde ten opzichte van 2010. Delft en Amersfoort behoorden het afgelopen jaar eveneens tot de snelst stijgende bestemmingen.
Hotels in beide steden werden ruim 3 keer vaker gezocht dan in 2010.
Buitenland
Lloret de Mar was in 2011 de snelst stijgende buitenlandse bestemming op Hotels.com. Nederlanders zochten ruim 4 keer vaker naar hotels in de Spaanse badplaats dan in 2010. Ook het aantal zoekopdrachten naar het Mexicaanse Playa del Carmen verviervoudigde nagenoeg.
Naar Paramaribo, Ibiza, Reims en Bodrum zochten Nederlanders ruim 3 keer vaker.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

