51 procent van de mensen die een loka(a)l(e) restaurant, bar of club zoekt, maakt hiervoor gebruik van het internet. 38 procent vertrouwt dan op de uitkomst van zoekmachines. 17 procent vertrouwt op gespecialiseerde websites en 3 procent op sociale media.
Dat blijkt uit een onderzoek van PewResearchCenter onder 2.251 volwassen Amerikanen. Van de mensen die kranten gebruikt voor informatie over een horecazaak (31 procent), vertrouwt 26 procent op wat in de papieren versie staat en 5 procent op wat er online op de krantenwebsite staat.
Verder vertrouwt 23 procent op mond-tot-mondreclame en 8 procent op de lokale televise (zowel uitzendingen als website).
Niet-horecabedrijf
47 procent van de mensen die informatie zoekt over een lokaal bedrijf dat geen horecazaak is, gebruikt hier het internet voor. 36 procent dan op een zoekmachine, 16 procent op gespecialiseerde websites en 1 procent op sociale media.
Bron/lees meer: PewResearchCenter.

