De horeca wordt geen ongezellige eenheidsworst doordat grote ketens steeds meer zelfstandige zaken overnemen.
(Photo: Jean Scheijen, Vierdrie.nl)
Dat blijkt althans uit de poll op Horeca Entree. Deze werd gehouden naar aanleiding van de discussie tussen Schnitzel & Ossenhaas in Horeca Entree 03. Schnitzel ziet het somber in en denkt dat de horeca haar onvoorspelbare gezelligheid en verrassende producten kwijtraakt doordat grote ketens alles overnemen.
Ossenhaas vindt echter dat er genoeg ketens zijn voor diversiteit en hamert op zaken als inkoopvoordelen en gezamenlijke promotie.
Positief
De bezoekers van Horeca Entree vinden bovenal dat er nog genoeg zelfstandige horecazaken zijn die het onderscheid maken; 66 procent zegt dit. Daarnaast is 13 procent het met Ossenhaas eens dat er zoveel verschillende ketens zijn dat er genoeg verschil blijft.
Negatief
19 procent deelt Schnítzels mening dat de horeca haar karakter gaat verliezen door overnames van grote ketens. En 1 procent denkt dit ook wel, maar ziet vooral voordelen als inkoopvoordeel en gezamenlijke promotie.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

