De helft van de Amerikaanse bedrijven is van plan het komende halfjaar niet in zee te gaan met kortingssites als Groupon en LivingSocial. Een kwart is van plan slechts één deal op een kortingssite te zetten en eenzelfde hoeveelheid ziet wel wat in meerdere deals.
8 van de 10 bedrijven zijn wel tevreden over de kortingsdeals die ze hebben aangeboden. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek bij 400 bedrijven.
Instant deal
Een andere uitkomst van het onderzoek is dat slechts 10 procent van de bedrijven erover nadenkt een zogeheten instant deal aan te bieden, zoals mogelijk is met Groupon NOW. Hierbij is een deal slechts een paar uur geldig.
LivingSocial reageert vrij positief op de onderzoeksresultaten. "Het gros is tevreden over de aangeboden deals; een tevredenheidsscore van 80 procent vind je vandaag de dag bijna niet voor marketingkanalen."
"Verder gaat een kwart nog een deal aanbieden in de komende 6 maanden en een kwart wellicht meerdere."
Groupon-aandeel
Gevolg van de uitkomsten van het onderzoek was dat de koers van de Groupon-aandelen ruim 6,6 procent daalde. Volgens een analyst zal het aandeel in het komende halfjaar nog niet stabiel zijn, maar zal het aan het einde van het jaar beter presteren dan gemiddeld.
Bron: Reuters.com.
Foto: Ariel da Silva Parreira.

